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Chronic lymphocytic leukemia: Diagnostic criteria. 

Chronic lymphocytic leukemia: Diagnostic criteria. 

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Chronic lymphocytic leukemia (CLL) is the form of leukemia which occurs most frequently in Western countries. Its etiology is unknown, and no relationship with viruses or genes has been demonstrated. Epidemiological data suggest that genetic and ambiental factors might be of some significance. Clinical features of CLL are due to the accumulation of...

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... diagnostic workup of patients with CLL is shown in Table 1. The National Cancer Institute /Working Group (NCI/WG) [104] and the International Workshop on CLL (IWCLL) [105] have independently proposed cri- teria for diagnosing CLL (Table 2). In the past, an abso- lute lymphocyte count of 15 x 10 9 /L was considered to be the threshold for defining CLL, but the NCI/WG [104] and the IWCLL [105] lowered this threshold to 5 x 10 9 /L and 10 x 10 9 /L, respectively. ...
Context 2
... staging systems are the most useful prognostic parameters. The two schemes most widely used are the ones proposed by Rai et al. and Binet et al. ( Tables 1 and 2). Other variables may add discriminant power to clinical stages. ...

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... 6,7 With an ever-aging population due to improved health care and better lifestyles, the average age at the diagnosis for CLL has increased by 6 years during the past decade. The median age at diagnosis was 65 years in the early 1990s, 8,9 which has increased to 70 years in the present day. 10 Therefore, the need to develop better tolerated treatment options for elderly CLL patients is constant and urgent. ...
Article
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... Neoplasms originating from B type cells are the most numerous group among lymphoproliferative disorders [1]. B-cell chronic lymphocytic leukemia (B-CLL) is a disease entity characterized by accumulation of B lymphocytes, where the long living cells, that are neoplastically transformed and arrested in the G0/G1 cell cycle, are stockpiled in the blood, bone marrow, and systemic lymphoid organs [2,3]. ...
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... Chronic lymphocytic leukemia (CLL) is the most common type of leukemia of adults in the Western World. It is characterized by a heterogenous clinical course with survival ranging from months to several years [1,2]. In many cases patients do not have any symptoms for at least a few years and the disease is diagnosed during periodical routine laboratory tests. ...
Article
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... For many years, alkylating agents and purine analogues have been the mainstays of therapy for CLL (9). Recently, monoclonal antibodies such as rituximab (10) and alemtuzumab (10,11) were introduced into combination regimens with cytotoxic drugs, thus, greatly improving initial response rates and progression-free survival. ...
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... Formerly, reduction in tumor burden and clinical symptoms were the treatment goals in chronic lymphocytic leukemia (CLL) [2]. Although conventional therapies result in overall response rates of 40 to 60% [3,4], only 4% of patients achieve complete remission (CR) [5]. Even the use of purine analogues such as fludarabine leads to CR, nodular CR, or partial remission in only less than half of the patients [5,6]. ...
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... Some patients survive only a few months, whereas others have stable disease for years. 1,2 In addition to clinical staging by the Rai system, 3 abnormal expression of -associated protein 70, 4 CD38 expression, 5 and mutation status of the immunoglobulin heavy chain V genes 6 have been correlated with prognosis. Identification of novel genes mutated in CLL is important for prognostic purposes, to understand the biology of the disease and identification of targets and pathways for therapeutic intervention. ...
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Premature termination codon (PTC) mutations are due to insertion or deletion of nucleotides causing a frameshift and premature termination codon in RNA. These transcripts are degraded by the nonsense-mediated decay pathway and have a very short half-life. We used a microarray technique to screen for genes that up-regulate their RNA signal upon nonsense-mediated decay pathway blockade in chronic lymphocytic leukemia (CLL) specimens and identified an E-cadherin transcript with PTC. Sequencing revealed an aberrant E-cadherin transcript lacking exon 11, resulting in a frameshift and PTC. The aberrant E-cadherin transcript was also identified in normal B cells, but occurred at a much lower level compared with CLL cells. In CLL specimens, E-cadherin expression was depressed more than 50% in 62% cases (relative to normal B cells). By real-time polymerase chain reaction analysis, the relative amounts of wild-type transcript inversely correlated with amounts of aberrant transcript (P = .018). Ectopic expression of E-cadherin in CLL specimens containing high amounts of aberrant transcript resulted in down-regulation of the wnt-beta-catenin pathway reporter, a pathway known to be up-regulated in CLL. Our data point to a novel mechanism of E-cadherin gene inactivation, with CLL cells displaying a higher proportion of aberrant nonfunctional transcripts and resulting up-regulation of the wnt-beta-catenin pathway.
... It has been suggested that the incidence of CLL is low in Asian population as compared to the West [16]. There are few molecular cytogenetic studies using FISH in East Asian CLL patients. ...
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... Die folgenden Parameter/Laborwerte gelten als zuverlässige zusätzliche Prognosefaktoren (Montserrat et al., 1995 ...
Article
Im Rahmen der vorliegenden Untersuchung erfassten wir subjektive Krankheitstheorie, Krankheitsverarbeitung und emotionales Befinden von 36 Patienten mit einer chronisch lymphatischen Leukämie in unterschiedlichem Stadium. Während diese Erkrankung initial meist symptomarm ist, kommt es im Verlauf zu Folgeerscheinungen durch Verdrängung der normalen Hämatopoese. Neben den somatischen Konsequenzen wird das Krankheitserleben der Betroffenen sehr stark durch psychische und soziale Aspekte bestimmt. Um den individuellen Rekonstruktionen der Erkrankung und den unterschiedlichen Formen der Bewältigung gerecht zu werden, verwirklichten wir neben der quantitativen Erfassung durch Fragebögen (BEFO, HADS, FKV, Hoffnungs- und Belastungsskala, KIGU) in Selbst- und Fremdeinschätzung einen qualitativen Ansatz mit Hilfe eines teilstrukturierten Interviews mit inhaltsanalytischer Auswertung. Im Folgenden sollen die Ergebnisse methodenübergreifend zusammengefasst werden. 47 % der Patienten waren von der Diagnose überrascht, während 53 % Vorankündigungssymptome bemerkt hatten. Die meisten Betroffenen hatten sich Gedanken über mögliche Ursachen ihrer Erkrankung gemacht und führten vor allem Umwelteinflüsse oder psychische Probleme an. Für die weitere Entwicklung wurde im Sinne einer sozial-externalen Kontrollüberzeugung Ärzten, Pflegepersonal und Familienangehörigen eine wesentliche Rolle eingeräumt. Die Patienten erlebten den Krankheitsverlauf aber auch als beeinflussbar durch eigenes Verhalten, was einer internalen Kontrollüberzeugung entspricht. Das Vorhandensein einer sozial-externalen oder internalen Kontrollüberzeugung ging einher mit guter Adaptation an die Erkrankung. Insgesamt zeigten diese Patienten weniger emotionale Störungen. Erhöhte Angst oder Depressivität lag bei 28 % der Untersuchungsteilnehmer vor, insgesamt überwog aber Zuversicht. Emotionale Belastung war mit depressiv gefärbten Verarbeitungsformen assoziiert. Die Verarbeitung der Krankheitsrealität leisteten die CLL-Patienten vor allem durch den Einsatz aktiver, problemorientierter und compliancebetonter Strategien, die allerdings nicht mit einer gelungenen Anpassung korrelierten. Ein durch Grübeln, Hadern und sozialer Rückzug geprägter Verarbeitungsstil erschwerte das Zurechtkommen mit der Erkrankung. Das Vorkommen dieser Verarbeitungsstrategien schätzten die Betroffenen im Vergleich geringer als die externen Beobachter ein, während sich für aktive Verarbeitungsmechanismen kein Unterschied zwischen den Urteilerebenen ergab. Bei der Prüfung von Korrelationen zwischen soziodemographische Daten einerseits und Kontrollüberzeugungen, Krankheitsverarbeitung und emotionalem Befinden andererseits zeigte sich jeweils kein Einfluss der Geschlechtszugehörigkeit. Zunehmendes Lebensalter korrelierte positiv mit einer external-fatalistischen Kontrollüberzeugung und negativ mit aktivem, problemorientiertem Coping. Die Resultate unserer Studie wurden auf inhaltlicher Ebene vor dem Hintergrund der aktuellen Forschungsliteratur analysiert und methodische Besonderheiten diskutiert. Als wesentliche Konsequenz ergibt sich die Notwendigkeit einer integrativen Sichtweise der Krankheitsverarbeitung. Eng damit verknüpft ist die Forderung nach einer Erhebungsmethodik, die der Komplexität des Untersuchungsgegenstandes gerecht wird. -
... Chronic lymphocytic leukemia (CLL) is the most common form of leukaemia in adults to occur in Western societies [10] . For its diagnosis bone marrow trephine biopsy (BMT) is not required. ...
... The new generation of anti-neoplastic drugs such as PNA is highly active in CLL [10]. Patients with CLL are considered in nPR when they are in remission after chemotherapy. ...
Article
In chronic lymphocytic leukaemia (CLL) bone marrow trephine biopsy (BMT) is not required for diagnosis but can have a significant prognostic value and can be used for the detection of the minimal residual disease (MRD) and for assessment of the effectiveness of the treatment applied. The aim of the study was to evaluate the morphological changes in bone marrow after treatment with purine nucleoside analogues cladribine and fludarabine. Bone marrow trephine biopsy was taken routinely from 15 patients with CLL. Bone marrow trephine biopsy was performed on every patient before as well as after chemotherapy. The number of cell elements of the marrow (the degree of atrophy), the patterns of bone marrow infiltration, the presence of reticulin and collagen fibres and the disturbances in bone marrow stroma were assessed. The infiltration of bone marrow by neoplastic cells was observed in all the patients before administration of chemotherapy. The infiltration was followed by an increase in the number of reticulin fibres. After the treatment a regression of the reticulin fibres was observed with the lessening of the infiltration. After the treatment the levels of marrow infiltrate were decreased. Increased hypoplasia of the bone marrow was observed after the chemotherapy.
... Der Anteil jüngerer Patienten ist in den letzten Jahren gestiegen, er beträgt ca. 30-35% und 10-15% der unter 65-respektive 55jährigen bei Diagnose [1]. Dies beruht in erster Linie auf häufigeren Blutbilduntersuchungen und somit einer früheren Erfassung der Krankheit als einer echten Zunahme der Inzidenz. ...
... Die Diagnose wird gesichert durch die Immunphänotypisierung der Lymphozyten. Die malignen Lymphozyten exprimieren neben den B-Zell-Markern CD19, CD20 typischerweise CD23 und CD5, einen Marker, der sonst überwiegend auf T-Zellen exprimiert ist [1,3]. Die von der «National Cancer Institute/Working Group» (NCI/WG) und der «International Working Group on CLL» (IWCLL) erarbeiteten Diagnosekriterien sind in Tabelle Hb >100 g/l und Tz >100 G/l B > als 3 befallene Areale 7 ...